Ruilen
Kunnen items geruild worden?
Het is bij YIL-store helaas niet mogelijk om items om te ruilen. Mocht je toch een andere maat, kleur of item willen dan kan je het ongewenste item retourneren. In de tussentijd kun je het juiste item opnieuw bestellen in onze webshop!
Retourneren
Retourvoorwaarden YIL-store
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je online aankoop, dan kun je de items retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Binnen deze periode mag je dus het artikel bekijken, beoordelen en passen!
Indien u gebruikt maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. LET OP: onze swimwear bevat geen hygiëne strip en mag daarom wegens hygiëne NIET retour!
De retourkosten van een retourzending zijn voor eigen rekening. De verantwoordelijkheid van het per post te retourneren product ligt bij de afzender.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat YIL-store niet aansprakelijk is voor het beschadigen en/of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom bij het postkantoor altijd om een verzendbewijs! Let op: bewaar deze totdat de refund van jouw retouritems correct verwerkt is. Dit is namelijk jouw bewijs van retournering.
Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
Je kunt je bestelling per pakketpost aan ons retourneren. Voor een snelle en correcte afhandeling, is het belangrijk dat je gebruik maakt van het retourformulier dat je in jouw order is ingepakt of je kunt hem hier downloaden. Deze mag je compleet invullen, uitprinten en toevoegen aan jouw retourpakket. Dan is het pakket klaar voor verzending! Let op: retourkosten zijn voor eigen rekening.
Terugbetaling
Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen, ontvang je per mail een retourbevestiging. Op het moment dat jij deze mail krijgt, ontvang je binnen maximaal 7 werkdagen het bedrag terug voor de geretourneerde items. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee je je bestelling betaalde.
Wat moet ik doen als mijn terugbetaling niet is verwerkt?
Dit is uiteraard heel vervelend! Als je na uiterlijk 7 werkdagen na ontvangst van de retourbevestiging nog geen terugbetaling hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@yil-store.nl
Sale
Kunnen sale items worden geretourneerd?
“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Indien u de bestelling wilt retourneren, volg dan de stappen op het retourformulier.”
Ik heb mijn item gekocht vóór de sale. Krijg ik alsnog de korting?
Wij begrijpen dat het vervelend is dat bepaalde items nu afgeprijsd zijn en niet op het moment dat jij iets kocht. Helaas kunnen wij hier achteraf niets meer aan doen en geen kortingen verlenen met terugwerkende kracht op orders van vóór de sale. Je bent nu in ieder geval wel verzekerd van je gewenste item! Als je zou wachten loop je de kans dat een item uitverkocht raakt of jouw maat uit voorraad is.
Het kortingspercentage is verhoogd, wat nu?
Helaas kunnen wij hier niets meer aan doen en geen extra kortingen verlenen met terugwerkende kracht op orders die al tijdens de sale zijn geplaatst. Wij begrijpen dat het vervelend is dat bepaalde items nu nog meer afgeprijsd zijn dan op het moment dat jij het item kocht. Maar je bent nu in ieder geval wel verzekerd van je gewenste item en hebt het gekocht met korting! Als je zou wachten loop je kans dat een item uitverkocht raakt of jouw maat uit voorraad is.
Werken mijn kortingscodes tijdens de sale?
Ja, ze werken tijdens de sale maar zijn helaas niet geldig in combinatie met sale items. Wel op de gehele andere collectie!
Nederland